Ciągłe doskonalenie
Być ignorantem to mniejszy wstyd niż nie mieć woli nauki
Ben Franklin
Jedną z największych pułapek dzisiejszego Świata jest dostęp do informacji. Od udostępnienia ludziom Internetu minęło zaledwie 30 lat, a od powstania pierwszych smartfonów ledwo ponad 10. Mimo to już dzisiaj wiemy, że ich połączenie nieodwracalnie zmieniło Świat. Już prawie wszystkie osoby na Świecie posiadają smartfona i nie rozstają się z nim na krok. Można wręcz mówić o chorobie uzależnienia, przez niektórych nazywaną cyfrozą.
Ciągły dostęp do informacji sprawił, że ludzie stając w nowej sytuacji, nie próbują wymyślić czegoś samodzielnie, lecz sięgają do kieszeni po telefon. Trzeba powiedzieć to wprost, iż nasze społeczeństwo się rozleniwia, a argument "po co mam się tego uczyć?" nie wynika już z niechęci do nauki, ale przeświadczeniu, że i tak zawsze można znaleźć coś w Internecie.
Tim Connor w swojej książce "Sprzedaż doskonała" opowiada o potrzebie ciągłego doskonalenia. Warto podkreślić, że jest to rada uniwersalna co podkreśla fakt, iż książka została napisana w latach 90 ubiegłego wieku.
Opisuje on jak przeciętna osoba wydaje co roku ogromne pieniądze na ubiór, poprawę wyglądu czy dobra materiale w celu "pokazania się", a nie inwestuje często nawet złotówki by rozwijać się od środka. Podaje on przykład osób chodzących w przeszłości na jego wykłady. Były to w większości nie osoby na początku swojej kariery sprzedawcy, lecz te które już osiągnęły sukces i chcą się dalej rozwijać.
Ludzie sukcesu odnoszą sukcesy przede wszystkim dlatego, że są nastawieni na samokształcenie.
Dlatego jeśli chcemy ich naśladować powinniśmy nieustanie szukać nowej wiedzy. Bez względu na dziedzinę jaką się zajmujemy, powinniśmy szukać mądrzejszych od nas, czytać książki i doskonalić się na szkoleniach.
Źródła:
"Sztuka sprzedaży" Tim Connor