Poniższy tekst jest streszczeniem wywiadu z szefem sprzedaży i marketingu DPD Polska, panem Łukaszem Zembowiczem. Przytoczony wywiad można obejrzeć pod kliknięciu w podany link: WYWIAD
Pierwszym zagadnieniem poruszonym w wywiadzie są mity i stereotypy na temat branży kurierskiej. Trudno w to uwierzyć ale według Pana Łukasza, najczęściej powtarzanym mitem jest to, że paczka od nadawcy do obiorcy jest transportowana przez tego jednego i tego samego kuriera. Oczywiście każda osoba znająca logistykę takich firm wie, iż jest to nieprawda. Więcej na temat tego jak działają firmy kurierskie, można znaleźć pod tym linkiem: LINK
Drugim często powtarzanym przekonaniem jest brak szacunku do paczek przez pracowników firmy. W wywiadzie zostało potwierdzone, iż oczywiście zdarzają się sytuację, w której paczka traktowana jest nienależycie, niemniej jednak są to znikome przypadki i kurierzy odpowiedzialni za takie zachowanie, zostają natychmiast zwolnieni.
Gość wywiadu w dalszej jego części wspomniał o trudnościach jakie spotyka firma kurierska wraz z powiększaniem swojej działalności. Opowiada o momencie, w którym praca manulana pracowników jest zbyt wolna i firma jest zmuszona zainwestować w nowoczesne maszyny sortujące przesyłki. Tak wyspecjalizowane maszyny to koszt rzędu kilkudziesięciu milionów złotych co wiąże się nie tylko ze zwiększeniem możliwości firmy ale również z ryzykiem zaciągnięcia kredytu.
Prowadzący wywiad bardzo mocno naciskał na uzyskanie odpowiedzi co takiego robi firma DPD by wyróżnić się na tle konkurencji. Pan Łukasz w długą odpowiedział skwintował to jednym stwierdzeniem, iż najważniejsze jest dbanie o klienta. Zaznaczył, że w ostatnich latach szczególnie zwracają na to uwagę, ponieważ przeciętny nadawca korzystający z ich usług, zmienił się z firmy na osobę fizyczną.
Ciekawostką, o której możemy usłyszeć jest fakt niedziałającej w DPD zasady Pareta. Jest to aż szokujące, niemniej jednak według gościa programu, tak jest i zmusza to zarząd firmy na wprowadzaniu usług obejmujących szeroką gamę klientów, zwłaszcza z grupy małych i średnich przedsiębiorstw.
Ostatnim z głównych tematów jaki został poruszony jest dbanie o środowisko. Pan Łukasz zauważa, że rządzący wprowadzający ograniczenia w poruszaniu się samochodów spalinowych powinni pamiętać o firmach kurierskich, które "na koniec dnia" odpowiadają za dostarczenie produktów do większości sklepów. Jednocześnie firmy kurierskie same powinny przewidywać trendy rynkowe i dopasowywać się do nich. Wspomniane zostały miejsca, w których paczki dostarczane są jedynie za pomocą rowerów bądź pieszo. Rozwiązania te są wprowadzane w miastach, w których przewiduje się ich całkowite zamknięcie na ruch samochodów spalinowych. Dodatkowo firma DPD inwestuje w nowoczesny tabor samochodów hybrydowych i elektrycznych, które już wkrótce będzie można zobaczyć na ulicach największych miast Polski.
Na koniec warto wspomnieć, iż DPD Polska, z którego przedstawicielem był to wywiad, należy do francuskiej grupy DPD Group będącej w 83,32% własnością państwowego holdingu GeoPost czyli spółki zależnej od La Poste (krajowa poczta francuska). (Źródło)