Wywiad z Rafałem Brzoską, InPost
Pan Rafał Brzoska od początku wywiadu zwraca uwagę na bardzo ciężką sytuację gospodarczą kraju jak i wielu przedsiębiorców. Zauważa jednak, że w obecnych czasach pracownicy sklepów spożywczych oraz kurierzy pracują ze zdwojoną siłą. Uważa, iż sklepy posiadające internetowy kanał dystrybucji swoich produktów odczują obecny kryzys w znacznie mniejszym stopniu. Ci natomiast, który opierają swój biznes jedynie na handlu offline, na pewno bardzo na tym ucierpią.
W kolejnej wypowiedzi prezes InPostu radzi wszystkim przedsiębiorcom, aby strach przed chorobą i kryzysem ich nie paraliżował. Zaleca by myśleć poza schematami i starać się dostosowywać do sytuacji jaka panuje na Świecie. Jako jeden z przykładów podał firmę zajmującą się przewozem osób VIP z i na lotniska. Przytoczona firma zgłosiła się do InPostu z chęcią rozwożenia paczek ekskluzywnymi wozami.
Nie siedzą z założonymi rękoma, ale wymontowują siedzenia z luksusowych mercedesów i szukają zleceń dla swoich ludzi i floty. Bije brawa takim ludziom.
Kolejnym pytaniem zadanym przez redaktora było to czy InPost jest przygotowany na różne scenariusze zmian w gospodarce. Pan Rafał Brzoska zdradził, iż zarząd firmy już na początku rozpętania się pandemii ustalił trzy różne scenariusze, od tego najgorszego po te optymistyczne. Zakłada on, że wśród ludzi zajdą trwałe zmiany zachowań. Dużo więcej osób będzie kupowało produkty online, niemniej jednak z powodu zbliżającego się kryzysu, średnia wartość koszyka zakupowego będzie dużo niższa. Dodatkowo pan Rafał porównał obecny ruch zakupowy w internecie do tego, który obserwują co roku tuż przed świętami Bożego Narodzenia.
Pod koniec wywiadu prezes InPostu opowiedział o zmianach jakie zaszły w rodzajach produktów dostarczanych przez jego firmę. Dużą zmianę odczuwają w asortymencie żywności. Od czasu wybuchu pandemii wiele osób kupuje wszystkie produkty żywnościowe przez internet. Wysyłane są również produkty typu papier toaletowy czy ręczniki papierowe. Okazuje się, iż ludzie są w stanie zapłacić za tego typu produkty 5-10 procent więcej w zamian za brak konieczności stania w kolejkach w sklepie i kontaktu z innymi ludźmi.
Na koniec pan Rafał Brzoska zapowiada, iż powinniśmy szykować się na drugie uderzenie koronawirusa ze zdwojoną siłą na jesieni. Podkreśla, że na ten moment powinniśmy owszem myśleć o powrocie do pracy ale z planem jak przygotować się na powtórkę pandemii.
Źródło: BusinessInsider